FANDOM

Марио е главният герой на Марио видеоигрите,който най-често спасява Принцеса Прасковка от Баузър. За да се справи,той скача върху врагове или ги удря с чук в някои игри и използва различни предмети,които го подсилват като Супер Гъбата или Огненото Цвете.

Донки Конг

Марио за пръв път се появява в играта Донки Конг под името Джъмпмен,за да победи горилата си Донки Конг и да спаси приятелката си Паулина,която е отвлечена от него. Там Марио се изкачва по стълби и прескача бурета,за да стигне горилата,като може да вземе чук,с който да смазва буретата.

Марио Братя

Първата игра,в която героят се появява под името Марио,е Марио Братя. там той и брат му Луиджи са водопроводчици,които побеждават врагове в каналите.

Супер Марио Братя

В тази игра Марио побеждава Баузър и спасява Принцеса Прасковка за първи път. В тази игра се срещат и много други врагове,с които героят се сблъсква в почти всички други игри като гъмбите и куупите.

Супер Марио Братя 2

Тази игра по принцип е била съвсем друга в Япония,но създателите са я променили. Тук марио се съюзява с Луиджи, Тод и Прасковка,за да победят крал Уърт,като се сблъскват за пръв път и със срамежливците,Фанто,Маузър,Бърдо и много други.

Супер Марио Братя 3

Тук Марио и Луиджи се бият с Баузър както в първата игра от поредицата. Появяват се и осиновените седем деца на Баузър-Куупалингите. Героите откриват Танууки Костюма и Чуковия Костюм в тази игра.

Супер Марио Свят

Тук марио и Луиджи отново се бият с Баузър и Куупалингите,като срещат още нови врагове като Рекс и използват за пръв път Плащовото Перо.

Марио се появява и в много спортни,настолни и ролеви игри.

MarioSMBW